Ledenlogin

Campagne ‘Koop tijd voor een boek’ start 6 juni

Beeld: 

Op woensdag 6 juni start de grootscheepse campagne Koop tijd voor een boek, een kwalitatieve campagne voor het boek in Vlaanderen om de boekenverkoop te stimuleren. De campagne zal twee jaar lopen. Koop tijd voor een boek is een collectieve actie van GAU- en VVB-leden. De campagne wordt financieel ondersteund door minister van Cultuur Sven Gatz. 75 uitgevers en boekenimporteurs en meer dan 250 boekhandels ondersteunen de campagne. De coördinatie is in handen van Boek.be. 

Met vier actiemomenten wil men het grote publiek warm maken voor boeken. In de eerste fase ligt de focus op lezen tijdens de vakantie met de slogan: Lees je de zomer in. De eerste 15.000 bezoekers van www.kooptijdvooreenboek.be kunnen een boekencheque aanvragen waarmee ze 5 euro korting op een aankoop van minstens 20 euro krijgen in de fysieke boekhandel.

Sven Gatz, minister van Cultuur: ‘Het is lang geleden dat er nog zo’n brede, diepgaande en langdurige campagne ten voordele van het boek op touw is gezet. Ze heeft de ambitie om in een periode van twee jaar 25.000 bezoeken aan de boekhandel uit te lokken. Op die manier ondersteunen we de bekendheid van onze boekhandels én de verkoop van boeken in dat verkoopkanaal.’

Naar het volledige persbericht

De volledige lijst met deelnemende boekhandels vind je op www.kooptijdvooreenboek.be