Ledenlogin

Workshop influencer marketing - woensdag 18 mei

Beeld: 

Hoe kan je als uitgever er voor zorgen dat jouw boek in de aandacht komt van je doelpubliek? Hoe kan je je onderscheiden? Innovatieve marketeers maken steeds meer gebruik van ‘influencers’. Want netwerken en aanbevelingen van vrienden via sociale media worden steeds belangrijker in het beslissingsproces van de boekenkoper. Maar hoe begin je hier aan? Hoe kan je influencers inschakelen zonder dat het een opvallend verkooppraatje wordt? 

In deze workshop leer je:

  • Een lijst maken van de verschillende doelstellingen & KPI's.
  • Hoe je deze doelstellingen moet plaatsen ten opzichte van de marketing trechter
  • Inzicht verwerven in het beslissingsproces van de digitale consument
  • Het type van ‘Influencer’ bepalen dat jij nodig hebt ter promotie van jouw boeken
  • Begrijpen wat de ideale content is voor bepaalde influencers en KPI’s
  • Je content integreren in algemene marketing acties
  • Een tijdlijn opbouwen voor intern gebruik
  • Hoe je een aanzienlijke groei kan realiseren door mond aan mond reclame en door het gebruik van sociale media

Doelpubliek: Digital Marketing directors, Communication managers, Business Development managers, Sales & Marketing directors, Social Media managers, Business Unit managers, PR managers in de boekensector.

Datum: woensdag 18 mei 2016 van 9u30 tot 12u30

Plaats: Huis van het Boek

Alle info en inschrijving: klik hier